Onsdag 14/8

Imorgon hade det varit en månad sen jag skrev sist. Lång tid, men känns inte som det. Mycket har hänt.
Vi har nu kommit till rätta i huset. Freja stormtrivs och vi andra med.
Jag var väldigt nervös över att flytta. Var livrädd att det inte skulle kännas rätt, när vi väl var här, men det känns verkligen rätt.
 
Många tankar och planer på hur vi vill ha det. Vi försöker ta ett steg i taget. Man får inte glömma bort att det varit ett tufft år vi haft bakom oss, både psykiskt och fysiskt. ETT ÅR! Ja snart är det ett år som gått. Lite mindre än 4 veckor bort är det den 9 September. Den dagen vi aldrig kommer glömma.
Den 9 September i år, kommer hon läggas in för sin SISTA högdos! Känns ofattbart att vi kommit så här långt.
Förra året tänkte jag att denna dagen aldrig skulle komma. Men nu är den snart här och det ska firas med en stor fest.
82st exakt har vi bjudit hit den 21/9 på kombinerad inflyttningsfest och fest för vår tappra lilla tjej. Vi ska vara i vår trädgård, så får hoppas på en riktigt fin höstdag! Annars får vi ordna värmefläktar i tälten.
 
Frejas Armband går riktigt bra. På hennes fond är det just nu 14.000kr. Mer än vad jag hoppats på så här långt. Jag har sagt till mig själv bara, att jag inte ska göra mer än några stycken om dagen, för att orka med. Blir därför ca 2 veckor att få dom klara, efter ni beställt.
Det finns följande att beställa:
Helsvarta, helrosa, helvita, helgröna, helblåa, svart/vit, rosa/vit, grön/vit, blå/vit.
När ni beställer är det bra om ni mäter handleden den ska sitta på. Kan man inte det av någon anledning, så får jag veta på ett ungefär, om det är kille/tjej, smal/kraftig och ålder. Brukar bli ganska bra ändå, för de är elastiska dessutom.
 
Var på sjönevads marknad i helgen. En kom fram och presentera sig för mig och tackade mig, sa att hon läste bloggen. Jättekul att du gjorde det!
Jag förstår nog inte hur mycket det berör folk när de läser den. För mig är det bara skönt att få skriva av sig. Att kunna gå tillbaka och läsa hur det var, när man orkar, har också varit till hjälp. Att det sen kan ge något till någon annan, är en väldigt bra bonus.
Har sett flera stycken med, som bär armbandet. Känns också lite underligt, men jättekul såklart. Lika kul när ni skickar bilder på era armband, när de sitter på.
 
Idag har vi varit på sjukhuset. Hon har fått sin näst sista vincristinbehandling (det cellgiftet som hon får ont i benen och käken). Sista blir i Oktober, efter det är det "bara" tabletter kvar.
Många av hennes kompisar var på sjukhuset idag. Bl.a T och A som hon så ofta pratar om. Lite konstigt att allt på sjukhuset har blivit så "normalt" för barnen. Jaha, där kom hon från sövningen och hon ska få slang, precis som jag idag. Droppställningar som springs runt med, "måste atta slangen" säger Freja till någon, som vet precis vad hon menar.
Allt gick bra idag, bara provsvaren vi inte hann få innan vi åkte hem. Alltid dom som avgör den kommande veckans dos av tabletter.
Idag ska hon även börja sin kortisonkur, som hon ska ha i 5 dagar. Brukar gå bra. Det vara bara sist, som hon vägra och spottade ut. Får hoppas det går bra dessa dagarna.
 
Flytthjälpen samlad och äter smörgåstårta. Tack ska ni ha för er insats!
 
Nu har inte Freja längre sitt älskade badkar. Fick improvisera först innan hon accepterade att duscha.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Vad skönt att ni kommit så långt! Bara en högdos och en Vincristin kvar är ju underbart. Snart i mål för den delen. Emilia mådde mycket bättre när hon slutade med intravenösa behandlingen.
Lycka till!
Kram Cissi

2013-08-18 @ 21:30:44

Jessica
Ann-Louise

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback