Lördag 8/12

Idag åkte jag och några vänner till Pysselhörnan i Laholm. Ville följa med och se vad det var för nåt. Jag är inte den pyssliga typen, men det resulterade i ett jättefint armband. Ett mysigt ställe där man kan handla pysselsaker (även färdiga saker) och även sitta och fixa saker själv. Hon är jätteduktig som jobbar där och hjälper en gärna.
Rolig dag, tack tjejer. Hade nog fått gjort mer om vi inte pratat så mycket=)
 
När jag kom hem gick vi ut en runda med Freja. Åkte pulka med grannbarnen. Frejas idoler, tjejer som är 1 och 2,5 år äldre än Freja. Hade kul, men lite läskigt att åka den större backen. Gick en runda själva sen. Hon vill titta i ALLA skyltfönster och säga vad där finns. Kan ju vad i stort sett vad allt heter. Nu tar man verkligen sig tid till sånt, när vi går hemma med henne. Tänk som man stressa och jäkta innan. Nog för hon inte är bäst just nu på att springa, men mentalt och verbalt utvecklas hon i raketfart just nu. Knappt man hinner med. Underbart att se!
 
Ikväll har vi ätit "pisa" (pizza), det tyckte hon om. Sen har det varit mys och sjunga för hela slanten. Diggar till musiken på "så mycket bättre". Hon ser så rolig ut när hon andvänder hela kroppen i takt med musiken.
Något hon börjat med och som hon tycker är väldigt skoj är att säga "Eja bajsat". När man då kollar, så säger hon "luja mamma"(lura mamma), eller vem det nu är som tittar. Sen skrattar hon som bara den. Kiss och bajshumor redan?
 
Mitt spiralarmband jag gjorde idag. Alla barns namn finns på det, så nu har jag dom både runt halsen och på armen! En berlock för varje barn hängde jag på sen också. Ett hjärta för Matilda, en stjärna för Anton och en fjäril för Freja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback