Måndag 3/12

Dags för ett besök på avdelningen idag. Blodprovstagning, utskrivning och lunch innan vi fick gå hem igen. 3 timmar var vi där. UTSKRIVNING! det är stort. Vi vet att det kommer gropar då vi kommer bli inskrivna igen, men det är nu som räknas.
I princip betyder det att Freja bara ska in på provtagningar varje onsdag och även få sina behandlingar då. Jag vet att det kommer bli mer än en gång i veckan till en början kanske, eftersom dom kanske ser att "kanske det behövs blod om ett par dar" eller nåt annat. Feber, då blir vi inlagda igen direkt.
Fast vi tycker det är jätteskönt att vara hemma såklart, får njuta av varje dag.  Som en sa till mig idag "vi som går igenom något så svårt, lever nog mer än många andra". Det är sant, innan tog man mycket förgivet.
 
Efter att Freja sovit middag och Anton och Matilda kommit hem, så gick vi en runda med pulkan. Underbart att snön kom tidigt just i år. Nu kan Freja ha lite kul ute också, inte bara sitta i vagnen. Hon ville åka mer och mer och ville inte in.
På kvällen när Freja badade, så slog det mig så sarjad hennes kropp är. Fullt med blåmärken, ärr och rodnader efter alla bandagen. Fortfarande stygn sen operationen förra veckan med. Inga ögonfransar  kvar knappt, inget hår, trötta ögon, magra ben har hon fått. Trots det, så sitter det en glad och sprallig tjej i badet och vill bara busa. Fattar inte hur hon orkar. En riktig hjälte är hon!
 
Promenaden ute i mörkret. Storebror som drar pulkan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback