Äntligen!

Mådde inte alls bra i morse. Provsvaren som vi fruktat för skulle vi få veta idag.
En bagatell blev ett berg, jag grät och ville varken ha massage eller frukost först, men sen masade jag mig in och åt frukost med de andra. Var många barn och föräldrar idag till både sjuka och färdigbehandlade barn.
Var en jättesöt flicka med bruna ögon och brunt lockigt hår, som var frisk nu, men haft samma sjukdom som Freja, som berätta att hon haft rakt hår innan behandlingen. Dom kan ju både ändra hårfärg få tjockare och lockigt.  Berättade att hon gick i skolan nu som vem som helst! Vad roligt att träffa alla dessa barnen!
 
På lunch kom Anton och Matilda och var med och träffa en del barn också, pratade med personal och fika. Jag och Lasse fick en välbehövd massage.
Medans Lasse var på massage gick jag och Matilda runt med Freja och pratade med folk och då ser jag läkaren komma. Åh ne,j inte det tänker jag och Lasse som är på massage.
Vi gick in på vårt rum och han förklarar hur provsvaren går till och vad dom betyder. Jag bara tänkte..jag kan allt det där, säg bara hur mycket det är!
Hon hade mindre än 0,1% leukemiceller kvar i benmärgen!! Som att vinna på lotto! Hon kommer därmed få standardbehandling och ingen högrisk. Blev så glad att jag ville skrika rakt ut.
Så nu är det bara att tuta och köra, hon är en sån tuffing. Fick cellgift igår och borde ha ganska ont i benen, men hon gick alldeles själv från rummet till lekterapin. Där ville hon rita och sen "nåt annat". Då fick hon leka med lera.
Så mycket som hon gjorde på en liten stund, har hon inte gjort på två veckor.
 
Jag och barnen cyklade hem lite tidigare, för att klippa gräs, rensa rabatter och plocka undan ute. Sen fixa Anton kvällsmat och jag städa av i källaren och starta ett par maskiner tvätt.
Fick sån energi av allt positivt idag, så får ta vara på det.
Det enda som jag inte alls vill eller hinner är att laga mat, men underbara människor i vår närhet är så snälla och tänker på oss. Ikväll åt vi farmors goda pannbiffar, som Anton värmde och kokade makaroner till.
Nu ska jag umgås med dom stora barnen lite innan tvätten är klar.
 
Här sitter Freja och målar i lekterapin
 
 
 
 
 

Kommentarer
jenny
Maria L
Anna

Härligt att höra! Då har hon svarat jättebra på behandlingen och g.örhoppningsvis fortsätter det lika bra. Emila körde standardrsk.
Det r ettbjobbigt halvår och sen såg man en otrolig förbättring på Emilua. Mådde hela tiden bättre och bättre.
Kram på er!
Cissi

2012-10-11 @ 04:49:45

Marie

Skön läsning i dag!
En del dagar kommer tårarna när man ser hur ni har det och idag kom det glädjetårar, jag tror aldrig vi kan förstå vad ni går igenom, men i dag blev jag så glad för eran skull, hoppas nu att det går snabbt fram för lilla Freja och att hon snart får komma hem och att ni är en hel familj igen.
Många kramar från oss

2012-10-11 @ 21:01:33

eva B

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback