Är såå trött

Sov inte mycket alls inatt pga hostan jag fått. Trots det gick jag upp i tid och städade hela hemmet innan jag åkte upp till Lasse och Freja.
Hon var inte pigg idag heller, febern steg t.o.m idag. Morfinet har vi ökat för smärtorna är så kraftiga just nu.
Rent blod rinner ur munnen på henne. Jag tänker aldrig klaga på en förkylningsblåsa någonsin mer! Jag fick nämligen se med egna ögon hela Frejas munhåla idag, efter att hon fått lugnande medicin och tandläkaren titta på henne. Där var öppna sår och blåsor i precis HELA munnen. Tänderna var missfärgade på vissa ställen och avbitna på andra. Tandläkaren ville titta på henne under narkos och få se över dem ordentligt och eventuellt plasta dom på de trasiga ställena.
 
Vi gick ut en runda med henne, och idag fick hon se en ekorre. Fast bara efter en liten stund peka hon att vi skulle vända och peka sen att vi skulle gå in på avdelningen igen. Freja ville inte vara ute, händer väl aldrig.
Jag och Freja gick omkring lite överallt på sjukhuset, så pappa fick sig en välbehövd vila på eftermiddagen.
Blodtransfusion var det dags för idag och imorgon är det dags för dom avskyvärda cellgifterna igen. När hon är så nedbruten som hon är nu, kommer det vara tungt att se henne få ännu mer. Stackars lilla Freja, så jobbigt för henne.
Börjar även bli väldigt svullen i ansiktet och det beror på att hennes albumin är lågt. När det är det släpper kärlen ut vätska i kroppen och man blir svullen. Hon ska väl få ett sånt dropp i morgon, så svullnaden lägger sig.
 
Åkte hem lite tidigare idag för att jag och Anton skulle bowla. Vi cykla in till stan och bowlade på B&B. Jättekul, fast banorna krånglade och vi fick byta bana 3 gånger. Skulle nog blivit väldigt irriterad förr, men inte nu. Imorgon ska jag och Matilda hitta på nåt, får se vad det blir.
Lasse berättade ikväll att febern gått ner under 38 nu ikväll, hoppas den är på väg ner helt nu, iaf för ett tag.
Hade varit så kul om hon kunde få komma hem nån dag, om så bara några timmar.
 
Söta lilla Freja sover medans hon får blod
 

Kommentarer
Julia, Annikas syster

Tack för att du skriver om detta svåra! Din dotter har ett fint namn och ni behöver all Megin nu.
Lovar att blota (hålla en ceremoni för Er och då i den Forna Seden till Hlin - tröstens gudinna!

2012-10-24 @ 09:31:03

Maria
Sofia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback