Börjar bli riktigt nervös

Idag var det dags för att plocka bort förbanden på mina op-sår. Dom hade läkt fint och inga stygn att plocka bort eftersom dom sytt invändigt. Var ganska stor bit dom tagit på låret och blir nog ett fult ärr, men vad gör det. Hade gärna haft ärr överallt jämfört med allt annat. Träffade en som låg inlagd samtidigt som mig förra veckan, hon skulle också få kollat sina op-sår. Det var kul att träffa henne igen!
 
Freja var pigg idag med, men börjat få väldiga humörsvängningar. Skriker och vill äta hela tiden, men kan inte. Av all kortison kan hon få just humörsvängningar och ökad aptit. Kan bara föreställa mig hur det kan vara att ständigt vara hungrig, men inte kunna äta så pass att man blir mätt. Så vi får testa hela tiden, vill du ha mos...vill du ha banan...vill du ha yoggi..hela tiden, fast hon då inte vet själv vad hon vill och inte vill.
Hon ville ha banan idag t.ex och där fanns ingen banan på avd...då gick vi ner till kiosken och hela vägen ville hon ha banan, tills vi köpt en banan..då blev hon arg och ville inte ha den.
Det enda som lugnar henne är när vi fyller henne med sondmat och går med henne i vagnen. Skulle skaffat en stegräknare, för det blir en hel del traskande om dagarna.
 
Stor rond på måndagar, vi vänta till 13.30 på den idag. Ställde alla dom där jobbiga frågorna som man är så skiträdd att få veta. Hur stor är risken att hon hamnar i "högriskgruppen" eller inte? Är prognosen sämre om hon hamnar där?
Vet att dom inte kan svara på det innan dom fått svar på benmärgsprovet som tas imorgon. Då ska hon sövas och få cellgift även i ryggmärgen. Risken att hon blir bland högrisken är liten, men den finns ju där som ett svart moln över en hela tiden. Imorgon är det alltså dag 29 i behandlingen (från första cellgiftsbehandlingen) då det avgörande provet tas och som man hela tiden gått och oroat sig för. Efter sövningen då blir det cellgift även i blodet.
Göteborg ska vi till i början av nästa vecka (jag hade fått för mig att det blev denna veckan). Då bestämmer dom hur resten av behandlingen kommer att se ut grundat på provsvaren. Där ska hon även få sin andra högdosbehandling.
 
Annars har dagen idag flutit på som vanligt. Farmor och farfar har varit hos oss. Dom tog med mat från Norre katt! Vi blir nog allt lite bortskämda..men gott var det!
Varit ute och gått i det fina vädret i två omgångar och grannarna var på en snabbvisit.
När jag kom hem hade barnen klippt allt gräs (vi klipper alla allmänna gräsmattor runt båda husen) och lagat mat. Dom är verkligen mer än duktiga. Sen följde dom även med och handlade, för att kunna bära allt till mig. Ni är BÄST!!
 
Mina 3 guldklimpar..så fina, duktiga, underbara som jag älskar över allt annat!!
 
 

Kommentarer
Anette
Mia Fogelberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback