Då var vi i Göteborg

Vilken rörig dag, ska försöka bena upp allt som hänt.
Åkte till sjukhuset så fort jag kunde efter att de stora gått till skolan, för det är storrond på måndagar och ville inte missa det, eftersom vi skulle till Göteborg.
 
Först traska jag, Lasse och Freja ner till kirurgmottagningen, för att höra om jag hade tid hos min läkare denna veckan (tänkte att dom kanske skickade hem en kallelse nu när vi skulle iväg). Ska få svar på proverna efter min operation. Tog bort lymfkörtlarna, för att se om hudcancern har spritt sig. Sköterskan som vi pratade med sa att dom inte haft uppe mig på ronden, men sa att hon skulle prata med läkaren senare, men att troligtvis blev jag inte kallad förens om två veckor. Dom skulle ha stängt mottagningen nästa vecka..
Jag blev lite nojjig och ställde en massa frågor till henne. Hur vanligt är det att det sprider sig? Min fläck var liten, så risken för mig är väl liten? Tar dom alltid bort lymfkörtlarna?
Hjälpte inte mig nämvärt hennes svar såklart, men vi gick tillbaka till avdelningen i tron att jag blev kallad efter vi kommit hem.
 
Lasse åkte iväg med sin pappa för dom skulle klippa sig och Lasse skulle köpa sig ett par varmare skor. När dom är iväg ger jag Freja sondmat, byter blöja och fixar lite. Hon somnar gott i vagnen och jag lägger mig för att vila lite. Då kommer sköterskan in och säger att dom ringt från kirurgmottagningen och vill att jag kommer. Herregud tänker jag, det är kanske akut, dom vill kanske inte att jag åker till Göteborg är min första tanke. Jag säger direkt att jag är ju själv med Freja och ingen kan följa med mig dit nu. Men dom ville att du kom nu, så ta med dig henne. Jag halvspringer dit med Freja sovandes i vagnen med miljoner tankar i huvudet, gråter hela vägen dit.
När jag kommer möter jag samma sköterska som innan och hon visar in mig i ett rum. Hon säger även att det kan dröja en stund eftersom jag egentligen inte har en tid idag och min läkare var inte ens i tjänst, men att en annan läkare skulle ta det med mig, för att min situation är som den är. Jag frågar om hon kan svara om det är ett positivt svar. Hon nickar till mig med ett leende och stänger dörren. Det var som att dra ut en ventil, jag storlipa och pussade Freja, så hon gnällde i sömnen och blev irriterad på mig. När läkaren kom frågade han varför jag grät och sa att jag inte behövde det längre, för mina körtlar hade varit helt friska!
Jo gråta kommer jag nog göra en del ändå sa jag och berättade om Freja medans jag höll henne i handen, då blev t.o.m han rörd. Han tittade över mina andra fläckar, men jag sa att jag tvunget vill ha en tid till hudmottagningen, så att en hudläkare kollar riktigt noga. Det skulle jag få.
Kändes som att vinna högsta vinsten och att jag fått en andra chans! Kändes som att..NU ÄR JAG PÅ BANAN IGEN!!
 
Firade med mc donaldsmat som Lasse köpt med sig..hahaha
Blev bestämt på ronden att det blev transport till Göteborg 17.30. Jag och Matilda var tvungna att komma till hotellet innan 20 och Freja ska ha sina mediciner då med.
Hem snabbt på eftermiddagen och packade, sa hejdå till Anton som skulle till sin pappa denna veckan och tillbaka till sjukhuset och möta upp Lasse och Freja.
Var framme på Drottning Silvias Barnsjukhus vid 19 och vad händer? Jo dom vet inte ens om att vi ska komma!!
Nej ni ska sova på Ronald Mc Donald och komma imorgon..
Ok, Freja har legat inne på sjukhus i 5 veckor och nu precis idag ska hon kunna sova utanför sjukhuset? mediciner, ska hon klara sig utan det?
Då säger detta snille att ni skulle egentligen till dagvården en trappa ner, men där är stängt, så ni får stanna här inatt. Åh tack så gästvänligt...
Jag får fullständigt panik..igen. Freja ska ha sina mediciner nu och den medicinen får inte vara i samband med mat och hon är vrålhungrig NU. Dom visste ju inte ens vad för mediciner hon skulle ha, inga journaler, ingen rapportering..INGENTING var fixat. Vi gick runt i 2 timmar innan vi ens fick ett rum.
Sköterskan kom in sen och ursäkta sig att det var dom som strulat till det och Freja skulle inte alls till dagvården utan skulle ligga hela veckan på avd 322. Grattis! det visste vi innan...sa till henne "ett litet tips är att säg inget innan du vet säkert". Hon kunde ju inte mer än hålla med mig.
Sen blev det mediciner långt om länge och sondmat. Sen skulle hon duscha i hibiscrub, för imorgon ska hon sövas och få cellgifter i ryggen igen.
Sen ren nattskjorta på och en film på tv på och krypa ner i sängen. Då blev hon lugn och jag och Matilda kunde gå tillbaka till hotellet i lugn och ro.
Här är superfint 30-tal familjerum med olika djurnamn. Vi bor i ekorrummet. Jättemysiga utrymmen, matsal, flera "vardagsrum", datarum, kök, tvättstuga, massagerum, bastu och lekrum. Matilda sa att det liknar typ ett "big brotherhus". Håller faktiskt med. Här bor familjer som har sjuka barn på Drottning Silvias, så många att prata med. Enda skillnaden att ingen blir utröstad..skämt åsido=)
Jobbig dag väntar imorgon med högdosbehandling, berättar mer om den imorgon, ska tillbaka till rummet och Matilda, hon tröttnade för en stund sen och gick..
 
Hon hade en lite pigg stund i förmiddags, då hon gick runt med dockvagnen!
 

Kommentarer
Ann-Helen
Petra

Lycka till!
Emilia har slutat äta varje gång hon fått Metahextratebehandlingen :( har gett blåsor i munnen också.
Kramar <3

2012-10-16 @ 18:53:11

Och vad bra med dona provsvar!
Kramar

2012-10-16 @ 18:55:04

Anna
Anna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback