En jobbig OCH rolig dag

Jag och Matilda åkte upp till sjukhuset vid 9-tiden. Lasse hann duscha, alla 3 hann äta frukost i omgångar och jag hann även få massage innan Freja vakna vid 11-tiden, sömntutan. Då kom sköterska in och ville ta en temp när hon sov. Då vakna hon, men tur det för den visade 40,1. Då blev det nya blododlingar, som hör mer till vanligheterna än ovanligheterna nuförtiden.
Kändes som detta skulle bli en bra dag, men man ska inte förvänta sig sånt längre, utan glädjas åt när det blir en bra dag istället. Jag blir så besviken annars.
Läkarna vet inte riktigt varför hon har feber hela tiden. Vi tog prov på slemmet i näsan med en sug, för att se om det är någon virus. Ska tas avföringsprov med, så hon inte fått bakterier där.
Sattes in en ny medicin mot virus, ifall där skulle vara någon sådan. De väntar aldrig på nåt svar, utan kör på med medicin direkt.
På eftermiddagen såg vi att hon fått röda prickar på rumpan, låren och öronen, som kliade. Läkarna trodde kanske hon blivit allergisk mot någon av de 3 pencillinen hon står på just nu.
Ett av de skulle tas bort och ett dropp med medicin mot allergi sattes in. Får se om febern och prickarna kanske försvinner nu då. Tror inte på något just nu, känns ganska hopplöst med hennes feber. Såå trött på alla mediciner som matas in i henne varje dag.
 
Har varit "onsdagsträff" idag. Matilda, jag och Lasse har fått massage. Fikat massor och träffat massor av härliga människor. Har sagt det förut, men detta är verkligen ett andningshål. Där alla förstår och känner igen sig. Massor av tips, råd och tröst får man här av varann.
Hann aldrig träffa dig S(var på massage då tror jag), men vill tacka dig för den fina Alicemössan Freja fick av er och det fina inlägget du gjort om Freja. Hoppas allt är bra med er och fina Alice!  Värmer att ni tänker på oss. Ses nästa gång hoppas jag.
Farfar och farmor var också med idag, imorgon kör dom till Stockholm. Ni kan behöva lite semester från oss nu!
 
Jag och Matilda körde hem vid 17. Vi fick för oss att köra till en kompis till mig, vars dotter är kompis med Matilda. Vi blev bjudna på god mat, halloweenkvällen till ära (hade jag inte en aning om). Matilda, Zanna och 2 tjejer till stack ut ett par timmar och jag och Mia satt och prata om allt möjligt.
Det var som förr när vi alltid umgicks (Mia har även Zimon som alltid lekte med Anton), fast då var det dockor och bilar dom lekte med=)
Matilda var glad att få träffa Zanna igen, så dom ska träffas redan till helgen igen!
 
Ska hoppa i säng nu, ska upp tidigt, eftersom Freja ska sövas redan kl.8 om allt blir som planerat.
 
Dagens bild är när Freja sover gott i vagnen (ser väldigt obekvämt ut). Hon håller hårt i slangen med den ena handen och sin hamburgare med den andra. Hon äter inte den, men hon håller hårt i den. INGEN får röra den!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Maria
Jeanette Andersson

Så otroligt spännande att följa kampen för er.
Läser bloggen varje dag och har även länkat den på min blogg :)

2012-11-01 @ 15:53:32

eva B

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback