fick en kram idag!

När jag kom idag, sov Freja gott, men behövde byta sin blöja. Efter en stund försökte jag göra det utan att väcka henne, men det gick inte. Hon ville upp till mig och jag fick en RIKTIG kram. Har ingen fått sen hon blev dålig. Kändes så fantastiskt underbart, så ni anar inte. Innan var det en självklarhet som man tog förgiven.
Jag grät av lycka och Lasse hann och fånga det på bild!
Även idag har hon blött ur munnen, så hon har fått en påse med blodplättar. Hon fick även näsblod idag, men gick över efter en stund. Däremot har hon kräkt väldigt mycket idag, särskilt ikväll. Jättejobbigt för henne när hon måste kämpa så, när hon är så svag.
Har börjat ge henne lugnande medicin upptill morfinet, som hjälper när hon har det jobbigt. Inte klokt att man ska behöva ha så mycket medicin, men hellre det än att hon ska ha ont och må dåligt.
 
Idag hade vi då anhörigträff, eller vad det kallas. De som var med tyckte det var lärorikt och jobbigt förstod jag när de kom tillbaka. Viktigt att alla får samma information och är insatta i vad som händer framöver. Känns så fantastiskt att alla bryr sig och vill lära sig om vad Freja går igenom.
Senare gick Lasse, hans lillebror och pappa ner till stan för att äta och ta en öl, eller flera. Det var han väl värd, och han såg nöjd ut när han kom tillbaka.
Jag och Freja var själva ikväll. Var riktigt skönt och mysigt att det bara var hon och jag. Personalen busa i köket med Freja och en annan pojke. Blåste ballonger, fixa lite roliga saker och fick välja varsin leksak, Freja fick en docka.
Är så kul när personalen gör det där "lilla extra", speciellt när det är helg och lite folk på avdelningen. Kan kännas ganska öde på helgerna.
 
Hon kräkte sen väldigt mycke, visste knappt vart jag skulle göra av allt. Var såklart längst ner i en korridor som var helt folktom utan larmknapp. Men det löste sig till slut.
När Lasse var tillbaka kom det lika mycket från andra hållet, så det fick bli ett bad med. Sen somna hon innan jag hunnit klä henne igen. Helt färdig!!
 
Lasse följde mig till bilen sen. Han tyckte bilen lät lite konstigt. Det var visst inte dragkroken som smällde i stubben igår utan ljuddämparen..hoppsan!
 
Bilden på när jag fick världens goaste kram idag, lever jag på länge!
 
 
 
 

Kommentarer
Ann-Helen och Pierre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback