Ingen bra dag idag

Igår och idag har varit väldigt tuffa och jobbiga för oss på flera sätt.
Som flera vet så mår inte jag bra heller och orkade inte skriva något igår av förklarliga skäl.
 
Freja hade ont och var förstoppad igår, så läkaren beslöt att en sista utväg, efter en vecka med laxerande medel, att ge henne lavemang.
Det gav resultat, Lasse fick duscha henne och renbädda 3 gånger inatt plus ett par byten idag med.
Hennes blodvärden var bra idag, så vi skulle köra på med cellgifterna idag, men sen kom bakslaget. För det första helt utslagen av en sån jobbig natt, sen fått nån tillväxt av bakterier i blodet igen, 39,4 i temp.
Pencillinet byts till ett annat (har väl blivit resistent) och in med febernedsättande, som sattes ut för hennes levervärden var för höga, men fanns inget val nu än att ge det.
Eftersom hon varit förstoppad, så har dom minskat på sondmaten och ger ist ett dropp med fett och näring i, som får droppa in på 18 timmar. Går det för fort, ja då stiger levervärdena igen.
Alla dessa mediciner dom kommer in med har blivit vardagsmat, man reagerar inte längre när rondskålarna fylls med sprutor som ska antingen i sonden eller blodet.
Onda cirkeln tar ju aldrig slut!!
Har varit en riktig skitdag idag.
 
Ikväll har jag och barnen varit hemma och ätit Annas goda lasange, tack så mycke för maten den var supergod!
Sen har vi bara slappat och tittat på tv.
Igår fick jag mitt fina halsband jag beställt. Tre silverstavar med barnens namn ingraverade. Superglad för det, nu finns dom med allihop fast vi nästan aldrig är samlade längre. Anton och Matilda fick ett varsit halsband av Freja. "Älskade syster" och "Älskade storebror" är det ingraverat på dom. Precis vad dom är!
 
Frejas stora sysselsättning när hon har en liten pigg stund..pilla på sina naglar
 
 
 

Kommentarer

Morfin ger mycket förstoppningar. Det gäller att ge laxermedel varje dag. Vi tyckte Movicolet fungerade bäst. Öka på extra nu efter hon fått lavemang så det inte blir förstoppat igen. Annars lätt hÄnt. Vi tyckte det var så jobbigt med förstoppningen. Inte lätt att hitta balansen. Antimgen förstoppad och sedan för löst. Vi hade laktipex först och provade även laktulos men de fungerade inte lika bra som Movicolet.
Hoppas ni snart slipper morfinet och kan klara er på Alvedon istället. Mycket lättare så. Vi gav alvedon dygnet runt till Emilia de första månaderna och sedan trappade vi ned till bara två gånger om dan.
Ni kämpar på jättebra! Även om det är jobbigt!
Kramar Cissi

Svar: Tack för du delar med dig Cissi, fast jag inte orkar svara. Tar till mig dina råd, så fortsätt kommentera!Kram
Helena

2012-10-03 @ 04:31:01

micka
Marie
Maria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback