Inget kul att vara ensam

Idag åkte de stora barnen till sin pappa. Var inte meningen först eftersom deras styvbror var sjuk. Vi vill ju absolut inte ha hem något smittsamt, men han åt penicillin, så det ska inte vara någon fara.
Så jag åkte själv upp till sjukhuset idag. Freja verka ganska pigg, förutom att hon inte alls vill äta idag och haft en del smärtor i mun och hals.
Ett par doser morfin har hon fått för det, den sista spydde hon av, troligtvis för hon fick den alldeles för snabbt och då kan bli yr och illamående.
En runda på berget blev idag, 3 km i regnet. Sen cyklade Freja runt på sjukhuset, i kulvertarna, till restaurangen och till kiosken för att köpa en ny snutte (har 9st nu). Det blev en grön drake, som jag velat att hon skulle köpa innan.
Trist nog var den försvunnen ikväll. Ingen aning vart den tagit vägen, har ju bara varit på avd med den.
Stannade till kl.21 idag, Freja och Lasse följde med ner till stora entren och sa hejdå.
 
Usch sen ska man hem till ett kolsvart hem och ingen där, kände knappt för att sätta mig här och skriva, men tänkte att jag får skriva några rader iaf, bra att ha en dagbok att gå tillbaka i och se vad som hänt.
Är man inte nere, så blir man det av tystnaden här. Inte normalt att sitta ensam i detta hemmet en lördagskväll...
Nu ska jag lägga mig, så det snabbt blir söndag, så jag kan åka till lillsnuttan igen.
 
Freja cyklar runt på denna genom hela sjukhuset...hon tror att dörrarna som öppnas automatiskt bara öppnas om hon pekar på dom=)
 

Kommentarer
Ann-Helen & Pierre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback