Lite om igår

Igår morse låna jag min grannes bil (vår fick till verkstan)  och körde till min storasyster i Heberg, för att hämta Matilda, som sovit över. Vi åt frukost där innan vi körde tillbaka. Vi körde direkt till sjukhuset.
Freja hade ingen brådska att träffa oss, för hon vakna inte förens kl.13 och då hade hon somnat kl.21 kvällen innan. Hoppas att det är som kroppen läker sig. Hon behöver all vila i världen.
När hon vaknat var det vägning och temp. 12,5 kg och 38.5 grader. Ingen viktnedgång idag. Vill ha ner den vikten hon snabbt gick upp, för det är vätska hon lagt på sig, men det kan ta ytterligare några dagar.
Febern är jag så trött på nu så jag kan spy. Hon har 2st pencillin som ska täcka allt, men ändå hänger den kvar.
Blödandet i munnen var lite mer än dagen innan, så hon fick blodplättar även idag.
 
Lasse stack iväg på eftermiddagen till stan och fixa några ärenden. Kl.16 stack jag och Matilda hem, för hon skulle iväg med en kompis och jag skulle in till min älskade vän och granne som fyllt 40år.
Hon är så gullig som gjort iordning en bricka med mat till Lasse, som jag körde upp med till honom.
Farmor och farfar var på besök. Freja hade varit lite lite piggare och hade cyklat lite i korridoren. Cykla är bra, då rör hon på sina ben lite. Gå däremot var ett tag sen hon gjorde.
 
Sen åt vi gott och hade det jättetrevligt och sluta med att vi hamna på boom boom room. Men vad gjorde jag där? dansa lite och skåla med födelsedagsbarnet, men sen ville jag hem. Vi två tog en taxi hem efter bara en timme. Dom andra stanna kvar.
Hoppas hon fått en rolig kväll, trots att flera ville prata om Freja, fast det märktes nog inte så mycket tror jag.
 
Bilden Lasse skickade på kvällen när hon cyklar en sväng med farfar
 
 

Kommentarer
Ditte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback