Mycket som hänt idag

Idag hämta Frejas farmor och farfar mig, sen åkte vi upp till avd. "Onsdagsträff" var det idag som vanligt. Väldigt givande och tröstande att träffa andra som kommit längre i behandlingen.
Finns många att prata med, släktingar, vänner, läkare, psykologer och sköterskor, men ingen vet eller kan nog riktigt förstå den maktlösheten man känner när ens barn skriker av smärta eller man ser hur rädd hon är och inte vet vad som händer och man inget kan göra. Det är så fruktansvärt. Ser ut som hon tänker "snälla ta mig härifrån och hem".
Därför är det skönt att prata med andra som gått/går igenom samma sak, som kan berätta att det blir bättre och bättre. Om inte annat så ser vi att deras barn är iaf piggare och har ork att leka igen. Längtar så att se henne springa runt och skratta. Snart 2 veckor sen hon ens stod på sina ben. Antar att hon har så ont i sin benmärg, att det gör ont att stödja på dom.
På dessa träffar erbjuds vi massage och idag tacka jag ja, tack vare Lasse, som redan förra veckan sa att jag skulle gå. Helkroppsmassage och jätteavkopplande! Det får det bli nästa onsdag med! Då ska Lasse också prova på.
 
Idag bestämde läkarna att Freja skulle få ta ett ultraljud på tarmar/lever mm, eftersom hon haft så kraftiga diarrer, samt en lungröntgen för att hon var tungandad och hade jobbigt med mycket slembildning (som hon kräks upp då och då).
Röntgen visa att allt stod rätt till, så då körde dom på med cellgiftsbehandling ikväll. Två olika skulle hon få.
Nere på röntgen fick Freja en stämpel, som hon stämpla mamma och pappa med sen. Doktorn och sköterskan ville med ha en stämpel, men fick ingen. Fick bara ett nääää.
Freja har fått ett välbehövligt bad/dusch idag och hon njöt. Blir inte så ofta att hon duschar nu, eftersom vi måste plasta in slangarna och parera in så hon inte har alltför många dropp kopplade samtidigt. Sen får hon ju vara lite pigg helst med. Inte ofta vi får allt detta samtidigt tyvärr.
 
Åkte hem till Anton och Matilda och åt kvällsmat med dom och tittade på tv senare. Nu har jag fryst in en massa gott hembakat som vi fått av Frejas farmors syster (det blev långt). Vi har tjuvsmakat såklart med!
Tack snälla, det doftade och smaka jättegott!
 
Har en bukett blommor här på bordet som är så fin. Fick den av min gulliga granne igår när jag kom hem. Tack igen Camilla!
 
Dagens bild blir när hon slocknat i en av avdelningens lånevagnar efter badet. Det tog på krafterna!
 
 
 

Kommentarer
micka
Ann-Helen & Pierre
Sofie
Petra
Marianne & Lasse
Anonym

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback