Storstäd på avd

Denna veckan har dom haft årlig storstädningen på avdelningen..suck. Grejer överallt!!
Idag hade jag ansträngt mig och köpt med mig frallor och pålägg till Lasse och mig, men vad händer..jo då får vi inte sitta ute i dagrummet och äta för städningen. Jaha, då får vi be om att få in allt på rummet ist, där bordet är fullt av leksaker. Börja ju nästan lipa bara för det, man tål knappt något längre.
 
Freja har kräkt en del idag och inatt hade hon kräkt upp all sondmat stackaren.
Alla apparater krånglade med idag och pep till höger o vänster. Såå irriterad man blir. Ringer på klockan...ja jag ska hämta sköterskan, som sen dröjer ytterliggare 10 min. Sen piper det efter 5 min igen.
Så det innebar att hon inte fick i sig sitt morfin som hon skulle och fick såklart skitont i munnen.
Då fick hon en extra dos morfin och blev skittrött. Jan hon inte få vara pigg en stund och INTE ha ont. Hon har ju helt slutat prata, hon som var en riktig tjattermaja innan och sa hela meningar och allt. Hon reagerar inte längre när man säger hejdå och går, bara tittar, inte en min. Det skär verkligen i en.
 
Åkte hem på eftermiddagen, fika och prata med barnen. Dom ska åka till sin pappa i helgen.
Ikväll ska jag tillbaka till Freja och Lasse, vet att vi ska få besök av grannarna
 
Ida är så gullig och snäll och ska komma på "hembesök" och göra en ansiktsbehandling på mig!
Gulligt av dig!
 
 
 
Tryggt att hålla mammas hand när sköterskorna grejar med blodprover och droppet
 
 
 

Kommentarer
Petra
Catrin

En fantastisk fin blogg. Blir helt rörd när jag läser den tårarna forsar ner för kinderna. Önskar all lycka till Freja och till hela familjen på att hon snart blir frisk så ni slipper detta. Massa kramar till er och vill bara säga att du skriver väldigt fin kramar Jenny

2012-09-29 @ 00:50:23

micka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback