Fredag 5/4

Idag ska jag bara skriva om mig själv. För lite mer än 2 månader sen hade jag gått upp ca 7kg pga jag tröstätit hela hösten och vintern. Slutade tvärt att träna när Freja blev sjuk. Innan dess träna jag flera gånger i veckan. Så att ligga på sjukhussängen och käka choklad satte sina spår.
 
Slutet av Januari hade jag fått nog. Då hade jag dels börjat få värk igen (har reumatisk värk) och orken var som bortblåst.
22 Januari började jag hos en personlig tränare. Började äta en strikt kost, tränade ca 3 gånger/vecka med honom(styrketräning), noga med sömn och vila och börja äta tillskott av vitaminer/mineraler. Har inte tränat kondition alls, som många tror är det bästa för att gå ner i vikt.
 
70 dagar senare, så togs sista bilderna som talar för sig själv. Har ingen värk längre, bättre hållning, tappat 7,1% kroppsfett, ökat 1,7 kg i muskler, sover bättre och såklart skitstolt över mig själv.
 
Utan min familjs stöd, Eddie(tränaren) och min envishet hade jag inte fixat det. Det har varit slitsamma timmar i träningskläderna, mer tid till matlagning och alla här hemma har fått sår i öronen när jag tjatar om mat och träning. Men dom har stöttat mig ändå!
 
Här är före o efterbilderna! Förebilderna togs 21 Januari och efterbilderna togs 1 April.
 
 
 

Kommentarer
Ann-Helen

Snyggt jobbat !! Vet precis vad du menar med att vara på sjukhuset och gå från rummet ut och hämta kaffe och fika varje dag och allt annat gott man unnar sig där. Jag la på mig en hel del kilo under Evelinas sjukdoms tid och mer när hon gick bort. Inte nog med att man ska sörja och försöka leva vidare , utan man ska sen behöva lida över sin övervikt oxå. Just nu inne i en period med ångest och deppritioner över allt i detta liv så jag får väl vänja mig vid att vara tjock.
All lycka till er familj, kämpa på med allt. Kram Cilla mamma till en ängel

2013-04-09 @ 20:28:06

Sofia
Anonym
Sabina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback