Mån 18/2

Helgen har varit riktigt rolig. Freja tog sina första egna steg i lördags och idag gick hon själv även ute. Lite stapplig och lite svårt med balansen. Fast nu väljer hon att gå mer än att krypa. Känns fantastiskt kul.
Hon har visat farmor och farfar hur bra hon kan gå nu, när dom var och hälsade på i eftermiddags. Snälla farmor hade bakat bullar till oss.
Freja hon sprudlar av energi. Hon bakar, diskar, dukar, städar och idag har hon hjälpt till att rensa ut bland hennes kläder. Ikväll hjälpte hon även Matilda att fixa bland hennes kläder.
 
 Maten är lite si och så med. Ena dagen älskar hon köttfärssås, nästa spottar hon ut den. Hon har börjat gilla omelett, så det har hon ätit både till frukost idag och kvällsmål nu innan hon skulle lägga sig. Smör gillar hon med, gärna mycket och ofta.
 
Igår åkte jag med de stora barnen, min syster och hennes barn och badade. Fick lite dåligt samvete för Freja, som ÄLSKAR att bada. Hon gillar allt med badhuset, åker t.o.m alla rutchkanorna.
Varje gång vi kör förbi, säger hon "Eja bada dä".
Jag frågade om dom kunde göra ett undantag för henne och låta henne bada, när äventyrsdelen är stängd. De hänvisade mig till föreståndaren, som jag pratade med idag. En dag i veckan ska vi få komma och bada en timme innan dom öppnar! Sen får vi själva avgöra när vi tycker det blir för många och då går vi.
Vad glad hon kommer bli, kan knappt vänta.
Imorgon ska vi dessutom till rehab-bassängen på sjukhuset och bada med henne, så det blir första gången sen hon blev sjuk.
Vi får bada hur mycket vi vill, så länge hennes blodvärden är över en viss gräns. Hon får heller inte nyligen haft slang i sin port.
 
Freja knatar på i snöslabbet idag, ville såklart aldrig gå in.

Kommentarer
Therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback