Tisdag 5/2

Som dom flesta vet, så kom Freja inte hem från sjukhuset förens i fredags. Sen har det varit fullt ös på henne här hemma. Lekt mycket ute och med grannflickorna, som är Frejas idoler.
Freja träffar tråkigt nog väldigt lite barn, på gott och ont. Har förstått att många är magsjuka just nu. I år har vi tursamt nog sluppit det. Beror säkert på vår VÄLDIGT goda handhygien och att vi träffar så lite folk. Vi undviker även stora folksamlingar.
Vintern när Freja föddes fick vi magsjuka flera gånger, första gången när Freja var 10 dagar gammal och det var hemskt.
Det sägs att Februari är den värsta månaden och just nu är hennes immunförsvar dåligt, så vi får fortsätta vara lite osociala ett tag till.
 
Freja har fortfarande inte fått så mycket biverkningar av högdosen förra veckan. Bara lite sår och smärta i munnen. Blir det inget mer, är det första gången hon kan må "bra" efter en högdos.
Aptiten är fortfarande inget vidare. Lurar i henne vad som helst. Hon köpte en korv på stan idag på förmiddagen. En äldre dam tyckte inte vi skulle lära henne att äta sånt. Inom mig kan jag bli irriterad på sånt, men lärt mig att inte bry mig om kommentarer eller blickar. Alla kan såklart inte veta att det var kanske det ända hon ätit och kommer att äta på flera timmar. Det roliga var att hon själv hade vitt bröd, marmelad och grädde i sin korg. Det är ju väldigt nyttigt menar jag!!
 
Igår köpte vi en ny cykelvagn, som Lasse monterade ihop idag. Freja är så glad för den och har tillbringat större delen av kvällen sittandes i den.
Imorgon ska hon ut och åka i den har hon sagt. Det får bli att cykla med den upp till sjukhuset imorgonbitti, när vi ska dit för blodprovstagning.
Imorgon blir det besök av clownerna på avdelningen. Tror Freja uppskattar det mer denna gången, nu när hon är "frisk" och gillar bus. Kan erkänna att jag tycker det är jätteroligt när dom kommer.
 
Freja i sin nya cykelvagn
 
Freja på sin favorithäst i pippiparken
 
 

Kommentarer
Ann-Helen & Pierre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback