Onsdag 23/1

En vecka sen jag skrev nåt nu. Freja var inlagd på sjukhuset till i lördags, då hon fick permission. Hon fick komma tillbaka för blodprovstagning i måndags och igår blev hon helt utskriven.
 
Hon kämpar fortfarande med att kunna gå. Hon väljer gärna att krypa om inte vi ser till att hon tränar. Hon är stel när hon går, i höften och böjer inte på knäna. Ser lite roligt ut, men hon är så stolt när hon kommer gåendes med sin gamla "lära-gå-vagn".
 
Idag har vi varit uppe på avdelningen igen för blodprovstagning. Istället för att sätta nål i porten, så räckte det med ett stick i fingret. Inte en min hon gjorde och sa inget när sköterskan fick krama ut blodet från hennes lilla finger. Läkaren undersökte henne med. Lyssnade på lungor, hjärta och kände på hennes mage. Allt var ok. Även vikt och längd blev det idag, inför hennes högdosbehandling nästa vecka.
Läkaren ringde i eftermiddags och sa att hennes värden var för bra, så hon skulle få en högre dos med cellgifterna, som vi ger hemma. En ny period med dom börjar idag.
Låter kanske lite konstigt att hennes värden var för bra, men de måste pressas ner, för då pressas hennes sjuka blodceller också ner. 
Var lite nervös för att hon inte skulle ta sina mediciner, eftersom då får hon en sond i näsan igen. Men just nu när jag skriver, sitter Freja och dricker sina cellgifter (krossade tabletter blandat i vatten) medans pappa och hon busar och skrattar. Behöver nog inte oroa mig att hon inte ska ta dom. Kom stolt nu och berätta för mig att hon druckit upp allt!
 
Planeringen nu för Freja är att hon ska läggas in på måndag. Högdosen startar på tisdag och den brukar vara klar tors-fre. Högdosen ska hon ha var åttonde vecka sen fram till September.  Ska bli skönt när det är över.
 
Matilda som fotar när Freja busar i badet
 
En förkyld Freja, som precis undersökt dockan. Superstolt att få låna storebrors keps
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback