Onsdag 30/1

Freja är fortfarande inlagd. Dygnet, som högdosen tar, är över. Kroppen ska bara spola ut allt som finns kvar nu. Så droppet blir hon inte av med förens tidigast imorgon eftermiddag.
 
Igår blev hon sövd, för att få en injektion med cellgift i ryggen. Det tog lite längre tid än tidigare. Hon hade blivit väldigt slemmig under sövningen och dom fick suga rent henne. Normalt söver man inte ifall man är snuvig, eftersom man lättare slemmar igen under sövningen, men i detta fallet har man liksom inget val. Allt gick bra i alla fall, hon var bara ledsen och ängslig när hon vakna och det höll i sig ett tag. Sen var hon sitt gamla vanliga igen.
På kvällen hade hon fått busa runt med farmor och farfar, det berättade hon när hon ringde hem på senare på kvällen. En riktig pratkvarn, pratade mycket med både mig, Anton och Matilda.
 
Synd om henne att Lasse måste byta på henne varannan timme och kolla ph-värdet. Hon är så duktig, vaknar varje gång, men somnar direkt igen.
Idag plockades en slang bort, så nu har hon bara en tills imorgon. Troligtvis får hon komma hem redan imorgon.
Hoppas på det!
 
Idag när jag kom, så gick Freja själv med sin droppställning som stöd. Hon har traskat runt med den på avdelningen idag. Jag skoja för ett tag sen, när ett annat barn körde sin själv, att det kommer Freja göra nästa högdos. Och det gjorde hon lilla loppan!!
 
Var väldigt mycket folk på "onsdagsfikan" idag. Freja trivdes att bara sitta och titta på alla barnen, för mycket fika för hennes del var det inte. Lite skinka och tomat var allt. På eftermiddagen kom farmor och farfar och fikade, när jag och Freja vilade middag.
En avslappnande massage fick både jag och Lasse, innan jag körde hem till dom stora barnen.
Imorgon blir det till att tvätta och städa, så det är fint till lilla kämpen kommer hem.
 
Här går hon runt med droppet
 
 

Kommentarer
Anna
eva bjorkengren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback