Torsdag 17/1

Freja är fortfarande på sjukhuset. Troligtvis är det en infektion som snart är över. Hennes blodvärden håller på att bli sämre, så inte konstigt att hon fick en infektion. Hennes immunförsvar är lågt, likaså hennes blodvärde, så det blev påfyllning av blod idag.
Kommer inte att få komma hem de närmaste dagarna. Vågar inte avsluta behandlingen, eftersom hennes värden är låga. Det blir en helg på sjukhuset..suck!
 
Igår var första gången som hon gick UTAN vår hjälp (om man bortser från den gången hon gick ute). Fram och tillbaka med bara dockvagnen till hjälp!
Idag har hon också gått rundor med vagnen, lekt och busat. Syns inte att hon egentligen är sjuk, förutom att hon var en riktig blekfis idag innan hon fick blod.
 
Idag har hon fått sin spruta i benet, efter att hon fått lugnande. Duktig som vanligt, fast det tar hela 5 minuter att spruta in det.
Nya pärlor till sitt supersnöre. Nu är det hela 120 cm långt. Freja brukar hjälpa till att sätta på dom på snöret. Lär sig färgerna på pärlorna och tar dom till mig. Har nästan alla rätt nu, har ju blivit några stycken.
 
Freja blev verkligen jätteledsen när jag skulle åka hem. Bara hon såg att jag tog på mig jackan, så rullade tårarna. Verkligen jättejobbigt att se henne så förtvivlad och inget man kan göra. Blev nog gladare sen när dom fick besök ikväll av farmor och farfar.
 
Idag fick jag ett brev på posten där det stod att de 3 hudförändringarna jag tagit bort, var godartade. Äntligen kan man släppa det och bara fokusera på Freja. Jobbigt innan jag slitit upp kuvertet, men så skönt att veta att det är bra nu. Så många gånger i höst jag tänkt..varför solade jag i solarie? varför slarvade jag med solskydd? ALDRIG mer solarie eller slarv med solskydd. Vem bryr sig om man är brun om man inte får vara frisk? Hellre blek och frisk!!
 
Här får Freja sin spruta i benet
 
Kolla stilen när hon vilar middag, medans hon får blod
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
eva bjorkengren

Hej. Läser er blogg och minns själv hur allting var. Freja verkar vara en stark kämpande liten tjej och härligt att hon börjat gå igen.
Det härliga fotot när Freja sover ser precis ut som Evelina. Hon älskade att sova så :)
Kämpa på. Kram Cilla en mamma till en ängel

Svar: Har läst bloggen om Evelina med, finaste ängeln. Blev glad att du skrev! Stor kram till er <3
Helena

2013-01-20 @ 15:56:58


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback