Måndag 8/7

Händer mycket nu, så dåligt med tid för att skriva känner jag.
Har som sagt börjat göra armband till förmån för Barncancerfonden. Känns viktigt för mig att kunna göra något och bidra till forskningen. Kan säga att jag och Matilda är inte arbetslösa. Kommer in mycket beställningar, så det kan dröja 1-2 veckor för dom som beställt sista dygnet, men dom kommer det lovar jag.
 
Snart även dags för oss att flytta, bara 3 veckor kvar, så det håller oss igång med. Jag och Lasse är dessutom med i en tävling denna månaden. Den innebär mycket matlagning och träning varje dag, så vi har och göra känns det som. Fast jag gillar när det är så, faktiskt ingen som tvingar mig.
 
Freja blev bara utskriven från sjukhuset i söndags, men haft permission sen i onsdags. Varit inne och tagit prover varannan dag bara.
Hon har pendlat mellan 38-40,5 i temp under tiden på sjukhuset. Orsaken var (visade proverna flera dagar senare), att där fanns streptokocker i blodet. Olika penicillin i blodet i flera dygn, sen även 3 olika som hon svalt själv. Tur hon är så duktig på att svälja det, trots den illa smaken.
Hennes immunförsvar har varit nästan nere på noll (0.07), så hon har inte kunnat äta sina cellgiftstabletter på kvällen i över en vecka. Inte förens igår kunde hon börja med dom igen.
Får hoppas hon hämtat sig ordentligt till nästa vecka, för då är det dags för högdos igen.
 
Annars rullar dagarna på. Freja är pigg och glad. Lite trots, eller mycket, har kommit. Hon kan skrika både länge och högt om det inte passar henne. Om det beror på vanlig trots eller för att vi skämt bort henne, för att det är "så synd" om henne, vet jag inte. En kombination av båda skulle jag tro.
Denna åldern är annars väldigt rolig. Många roliga kommentarer, så vi får många goa skratt också.
 
Hon ville gå ut till grannarna häromkvällen när hon skulle lägga sig (dom hade fest) och ge dom "mapp" (napp), så dom sluta skrika. Då glömmer man snabbt att hon stunden innan skrek, för hon inte ville sätta på pyjamas.
 
Till Frejas stora förtjusning var hennes kompis, som är vår granne, inlagd ett par dagar när hon var inlagd. Inte kul för honom att bli opererad, men Freja var nöjd :)
 

Kommentarer
Ann-louise
Anette
Anonym

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback