Torsdag 27/6

En händelserik vecka har passerat.
Tidigt förra torsdagen åkte vi till Hjo med Lasses familj. Freja ogillar starkt att åka bil, så vi hade fixat så hon kunde titta på film i bilen.
Trots det, så gnällde hon redan när vi körde från Snöstorp där Padde och hans familj bor. Vi hämtade släpet som vi skulle ha med upp.
Hon ville inte sätta sig i bilen efter det. Vi som hade 3 timmar framför oss. Fast det gick ganska bra ändå. Stannade efter halva sträckan och fikade och då kunde hon springa av sig lite.
 
På campingen sov vår familj i stuga, de andra sov i husbilar och husvagnar. Campingen ligger så fint, där man ser ut över Vättern. 20 st var vi som firade midsommar hela helgen tillsammans. Precis som förra midsommar, fast lite annorlunda kändes det i år.
Freja hade sin kortisonkur hela helgen och för första gången, så vägra hon att ta den. Tyckte det var jättejobbigt att sitta och tvinga i henne den, medans andra barn sprang runt och lekte helt obehindrat, som det borde vara. Blev Lasse som fick ta det som vanligt, jag klarar inte av att se henne så ledsen, börjar gråta själv att se henne sån. Spottade t.o.m ut den en gång och det har aldrig hänt innan.
 
Många roliga saker har det varit också såklart. Farfar och farbror Padde höll i midsommardansen och dansen på kvällen. Freja levde verkligen upp och älskar musik och att dansa. Sa det att när Freja blir äldre får hon vara med och spela. Hon har fått den musikaliska genen ifrån dom tror jag. Shoppat lite, fikat nere i hamnen, ätit gott och bara umgåtts.
 
Hon har haft mer ont än vanligt av behandlingen hon fick dagen innan vi åkte. Speciellt i käken. Svårt att äta och klagat mycket på smärta. Vi fick bara tag på Alvedon, för apoteket hade stängt på helgdagar. Gjorde ett försök att gå ner med henne till ett vårdhem i närheten. Lite kul var det att avdelningen hette Freja, och den var för flyktingbarn. Personalen sa bara att dom inte fick lämna ut medicin, trots att det bara var Ipren vi fråga efter. Vi berättade dessutom hennes situation. Hur glad blev jag då, gick tillbaka direkt, trots att det precis kommit en skur.
En dos Alvedon till plus att dansen börjat, gjorde att det släppte för en stund. Hon dansade med sina kusiner, bland alla vuxna på dansbanan hela kvällen.
Var ett par som dansade, som sa till Lasse, vilken glädje hon sprider. Sånt blir man så glad av att höra.
 
Under midsommardansen på eftermiddagen, gick farfar fram till mig och Freja och berättade i mikrofonen om henne för alla människor som var där. Berättade även att vi börjat göra armband till förmån för barncancerfonden. Responsen blev fantastisk. Sålde slut på dom direkt och fick dessutom beställningar.
Tanken är att vi ska fixa en hemsida så småningom. Tills dess kan vi ta beställningar via mail, här, sms till mig eller via min facebooksida. Vad vi behöver veta är namn, adress, hur gammal den är som ska ha det och vilken färg som önskas. Färgerna vi gjort är blå, rosa, grön och svart. Ni får gärna önska en färg, så får vi se om vi kan ordna det.
 
På lördagskvällen fira vi min födelsedag en dag för tidigt. Vi åt allihopa på hamnkrogen. Var jättemysigt och efter det lekte vi på den stora lekplatsen och åt glass. Fina presenter fick jag också. Kunde inte få en bättre födelsedag.
 
På söndagen när vi åkte hem, så sov Freja i stort sett hela vägen hem. Hon var helt slut efter alla dagar med sena kvällar, lite sömn på dagarna, all frisk luft och alla intryck. Vi valde att inte stanna på hela vägen, så hon fick sova.
 
Väl hemma, så packade vi upp och pratade om att beställa något gott, eftersom jag fyllde år och ingen orkade ställa sig att göra mat. Hann bara prata om det innan vi upptäckte att Freja fått feber.
Vi kastades in i vardagen igen. Vi fick packa än en gång och köra till sjukhuset istället.
Tack och lov i allt det tråkiga, så var det tur att hon inte fick det när vi var iväg. Inte kul att hamna på ett annat sjukhus och speciellt inte under midsommar.
 
Freja är fortfarande på sjukhuset. Hon har pendlat mellan 38-40.5 i temp. Bara gått ner i temp när hon fått medicin. Hon har fått penicillin i droppform 3ggr/dygn. Igår byta dom ut det till en annan sort. Blodproverna visar inget, inte mer än att hennes crp stigit något och att hennes värden rasat mycket. Det ville vi, men kanske inte så fort.
Hon har aldrig längtat hem innan eller varit ledsen över att jag åkt hem, men denna gången har hon varit det. Inte kul att höra att hon vill ha mig där, när jag behöver åka hem eller när hon säger att hon vill hem.
Vi får se hur det går, hoppas verkligen hon får komma hem till helgen i alla fall.
 
 
Freja dansar på dansbanan med kusinen Elin. Padde hejar på henne i mikrofonen.
 
 
Lite bilder från helgen
 
 
En bild på hur våra armband ser ut. Vattendroppen som hänger på armbandet symboliserar Freja, eftersom hon älskar vatten. Kunde simma jättebra under vatten ända tills hon blev sjuk. Har inte blivit så mycket bad sen dess tyvärr. "ÄLSKAD" står det för att alla är vi älskade av någon, så alla kan bära det. Vi gör även till vuxna.
 
 

 

 

 


Kommentarer
Anna

Jag skulle vilja beställa armband. Fast till vuxna? Mina barn är för små än. Vad kostar de o får jag beställa hur många jag vill? Hälsnibgar emelie

Svar: Försöker maila dig, men lyckas inte. Får bara tillbaka att det inte går!
Helena

2013-06-27 @ 22:02:00

så söta :)

2013-07-03 @ 20:19:58

Lotta
Lotta
Åsa

Vilka fina bilder och det såg verkligen ut som ni hade det mysigt under midsommar, jag har gjort beställning av några armband på facebook.
Sköt om er
Kram

2013-07-08 @ 17:53:42

Jenny
Linda

skulle vilja köpa tre armband hur gör jag då? Mvh karin

2013-08-15 @ 23:03:46

Jenny
Liselott
Tina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback